De missie van Ralph Lauren en zijn tegenslagen

2 min gelezen

Als een bedrijf al zo lang t shirt Ralph Lauren en andere kleding verkoopt dan kan het natuurlijk nooit altijd vlekkeloos gaan. Elk bedrijf kent ook mindere periodes en voor Ralph Lauren geld dit helaas ook.

Zijn er tegenslagen geweest?

In de jaren 90 ging het een tijdje wat minder met modebedrijven en in het specifiek met Ralph Lauren. Een tijdje leek het er zelfs op of Ralph Lauren noodgedwongen moest stoppen. De ontwerper is nu zelf herstellende van een operatie aan goedaardige hersentumoren. Glanzende dingen Zonder de inspirerende visie en het leiderschap van Frontman hebben Amerikaanse multinationals moeite gehad om uit het tekort te komen (en erin te blijven). Goldman Sachs komt als redder voor Ralph Lauren. Zij nemen 28% van Ralph Lauren over. Een aantal jaren later koopt Ralph deze aandelen weer terug. Een groot keerpunt kwam eind jaren negentig toen Lauren, die volledig hersteld was, zowel de CEO van het bedrijf als de hoofdontwerper werd. In 2007 werd Ralph Lauren Corporation vrijgegeven, profiterend van de goede economische omstandigheden van die tijd. Eind 1997 waren er 155 winkels over de hele wereld die voor $ 5 miljard aan Ralph Lauren-producten verkochten.

De missie van Ralph Lauren

De officiële missie van Ralph Lauren Corporation stelt dat dit modemerk “de Amerikaanse (kleding)stijl zal herdefiniëren, producten van hoge kwaliteit zal leveren zoals je kunt zien aan het t shirt Ralph Lauren, een nieuwe wereld zal creëren en mensen samen zal brengen om deze dromen te realiseren. Het doel is om “uit te nodigen”. Volgens de 74-jarige oprichter, die nog steeds niet aan stoppen wil denken, moet deze visie terug te vinden zijn in alle producten van Ralph Lauren, inclusief stropdassen, parfums en babykleding.